måndag 5 september 2016

Välkommen!

Välkommen att botanisera i smakproven från mina samlingar, en hängiven konstnärs samlade livsverk som jag hoppas så småningom . kan tas om hand av lämpliga personer som kan förvara och visa dem för kommande generationer. Detta har kallats kulturgärning och ska ses som ett historiskt konstdokument över utvecklingen inom transport, bygg & anläggningssektorerna under några intensiva decennier i mitten av 1900-talet. Jag har blivit kallad lastbilskramare, grävmaskinsnörd, "en stor fet björn som sitter och leker med små pappersbilar" dieseldåre och annat raljerande,  Men min ledstjärna har alltid varit att avbilda och presentera en konstnärlig sammanfattning av en dynamisk tidsepok som lagt grunden till vårt svenska Folkhem och det samhälle vi lever i idag  Bildkvaliten här är inte alltid den bästa vilket jag ber om överseende med, men ger ändå någon uppfattning om det arbete jag gjort sen jag var snäll liten pilt.

Låt mej också kraftfullt dementera, NEJ nej nej, jag dricker INTE en liter dieselolja till frukost var morron!

När du nått nederst i detta bildspel,  tryck på "äldre inlägg" det kommer mera!












En klassiker som inte tarvar nån presentation, BM Bison + LIVAB

1 kommentar: